Mocowanie ładunku: Odciągi, Pasy i uchwyty do mocowania ładunku
- – Pasy mocujące – 1 częściowe
- – Pasy mocujące – 2 częściowe
- – Odciąg łańcuchowy jednoczęśćiowy kl.8
- – Odciąg łańcuchowy jednoczęśćiowy kl.10
- – Odciąg łańcuchowy jednoczęśćiowy kl.12
- – Odciąg łańcuchowy dwuczęściowy kl.8
- – Odciąg łańcuchowy dwuczęściowy kl.10
- – Odciąg łańcuchowy dwuczęściowy kl.12
Sprzęt do mocowania ładunków to urządzenia służące do bezpiecznego i stabilnego przymocowania ładunków do pojazdów lub innych nośników. Obejmuje to między innymi:
- – Pasy mocujące
- – Blokery
- – Węzełki ratownicze
- – Haki i karabiny
- – Stopy i uchwyty
- – Łańcuchy
- – Siateczki i płachty
Te elementy powinny być dostosowane do rodzaju ładunku i jego wagi, aby zapewnić bezpieczne i stabilne mocowanie.
Pasy mocujące to jedno z urządzeń do mocowania ładunków, które służą do trzymania i zabezpieczenia przed przemieszczaniem ładunku podczas transportu. Są one wykonane z wytrzymałych materiałów, takich jak poliester i nylon, i składają się z pętli, klipsów lub karabinów do mocowania ładunku. Istnieją różne rodzaje pasów mocujących, w tym:
- – Pasy ratownicze
- – Pasy zaczepowe
- – Pasy rolkowe
- – Pasy ze sprzęgłem
Pasy mocujące powinny być dostosowane do rodzaju i wagi ładunku, aby zapewnić jego bezpieczny transport.
Odciąg łańcuchowy jest urządzeniem służącym do podnoszenia i przesuwania ciężkich przedmiotów. Składa się z łańcucha, bloku i haka, które łączą się ze sobą, tworząc mechanizm podnoszący. Odciąg łańcuchowy jest często używany w przemyśle, budownictwie i transporcie, aby umożliwić bezpieczne i efektywne przenoszenie ciężkich ładunków.
Ważne jest, aby odciąg łańcuchowy był odpowiednio dobrany do rodzaju i wagi ładunku, aby zapewnić bezpieczne i stabilne podnoszenie. Należy też regularnie sprawdzać i konserwować odciąg łańcuchowy, aby zapewnić jego długą żywotność i bezpieczeństwo użytkowania.
Pasy mocujące - 1 częściowe
Pas mocujący 1-częściowy ma zastosowanie przy owijaniu i kotwieniu ładunków dostępny jest w różnych długościach, zgodnie z wymaganiami klienta. Wykonany został zgodnie z normą PN-EN 12195-2.
- – standardowy hak profilowy dwupalczasty, możliwe zastosowanie haków jednopalczastych, typu „S”, profilowych typu „U”, haków z zabezpieczeniem, ogniw, szakli, haków kutych z zabezpieczeniem,
- – współczynnik bezpieczeństwa: 2 dla elementów stalowych, 3 dla taśmy poliestrowej,
- – haki i napinacz ocynkowane,
- – taśma impregnowana – większa wytrzymałość pasa na ścieranie,
- – taśma odporna na butwienie, nie przyjmują wilgoci i nie rdzewieje.
Pasy mocujące 2-częściowe
Oferujemy także pas mocujący 2-częściowy wykonany w normie PN-EN 12195-2. Jego zastosowaniem jest owijanie i kotwienie ładunków. Jego długość jest dostosowana do potrzeb klienta.
- – standardowy hak profilowy dwupalczasty, możliwe zastosowanie haków jednopalczastych, typu „S”, profilowych typu „U”, haków z zabezpieczeniem, ogniw, szakli, haków kutych z zabezpieczeniem,
- – współczynnik bezpieczeństwa: 2 dla elementów stalowych, 3 dla taśmy poliestrowej,
- – haki i napinacz ocynkowane,
- – taśma impregnowana – większa wytrzymałość pasa na ścieranie,
- – taśma odporna na butwienie, nie przyjmują wilgoci i nie rdzewieje.
Odciąg łańcuchowy jednoczęśćiowy kl.8
- – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
- – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
- – łańcuch ze stali w klasie 8 stali, komponenty w klasie 8 stali,
- – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
- – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
- – odporne na korozję,
- – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
- – zakres pracy od -40°C do +200°C.
Odciąg łańcuchowy jednoczęściowy kl. 10
- – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
- – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
- – łańcuch ze stali w klasie 10 stali, komponenty w klasie 10 stali,
- – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
- – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
- – odporne na korozję,
- – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
- – zakres pracy od -40°C do +200°C.
Odciąg łańcuchowy jednoczęśćiowy kl.12
- – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
- – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
- – łańcuch ze stali w klasie 12 stali, komponenty w klasie 12 stali,
- – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
- – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
- – odporne na korozję,
- – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
- – zakres pracy od -40°C do +200°C.
Odciąg łańcuchowy dwuczęściowy kl.8
- – cięgno łańcuchowe i napinacz,
- – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
- – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
- – łańcuch ze stali w klasie 8 stali, komponenty w klasie 8 stali,
- – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
- – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
- – odporne na korozję,
- – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
- – zakres pracy od -40°C do +200°C.=
Odciąg łańcuchowy dwuczęściowy kl.10
- – cięgno łańcuchowe i napinacz,
- – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
- – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
- – łańcuch ze stali w klasie 10 stali, komponenty w klasie 10 stali,
- – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
- – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
- – odporne na korozję,
- – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
- – zakres pracy od -40°C do +200°C.
Odciąg łańcuchowy dwuczęściowy kl.12
- – cięgno łańcuchowe i napinacz,
- – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
- – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
- – łańcuch ze stali w klasie 12 stali, komponenty w klasie 12 stali,
- – zastosowanie komponentów w klasie 12 pozwala na uzyskanie o 50% większej zdolności mocowania odciągu w stosunku do klasy 8 przy tej samej masie i rozmiarach odciągu,
- – większa odporność na ścieranie łańcucha i komponentów dzięki zastosowaniu twardszych materiałów w stosunku do klasy 8,
- – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
- – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
- – odporne na korozję,
- – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
- – zakres pracy od -40°C do +200°C.
Mocowanie ładunku to jeden z ważnych elementów, który decyduje o bezpieczeństwie i skuteczności transportu drogowego. Wydzielanie przestrzeni ładunkowej, zabezpieczania ładunku i utrzymania jego stabilizacji, to nieodłączne elementy procesu mocowania ładunku. W tym celu stosuje się różnego rodzaju mocowania, takie jak mocowanie blokowe, mocowanie szpringowe, czy odciągi łańcuchowe.
Mocowania blokowe służą do bezpiecznego zamocowania ładunku w skrzyni ładunkowej.
Listwy ukośne, poduszki powietrzne, maty antypoślizgowe oraz dodatkowy osprzęt, taki jak zaczepy skrzyni, ramy rozporowe czy przekładki płytowe, zapewniają dodatkowe wsparcie i uzupełnianie konstrukcji mocowania ładunku.
Mocowanie szpringowe jest innym sposobem mocowania ładunku, polegającym na wykorzystaniu sprężyn, aby zabezpieczyć ładunek i utrzymać jego stabilizację. W tym mocowaniu niezwykle ważne jest, aby zabezpieczyć wolne przestrzenie, które powstały pomiędzy warstwami ładunku.
Odciągi łańcuchowe to kolejny sposób mocowania ładunku, który polega na zastosowaniu lin stalowych, odciągów taśmowych i innych elementów, aby zabezpieczyć ładunek i utrzymać jego stabilizację w skrzyni ładunkowej. W większości przypadków, odciągi łańcuchowe są stosowane w przypadku transportu ciężkich i dużych ładunków.
Blokowanie ładunku polega na jego stabilizacji w pojazdowej skrzyni ładunkowej przy użyciu sztywnych elementów i konstrukcji (np. ścian przednich, bocznych i kłonic) oraz dodatkowych elementów wypełniających wolne przestrzenie między poszczególnymi elementami ładunku. Ilustracje tego typu mocowania można znaleźć na poniższym rysunku.
Dociskowe mocowanie transportu polega na jego przyciśnięciu do podłogi w skrzyni ładunkowej pojazdu, co zwiększa siłę tarcia między ładunkiem a skrzynią.
W tym celu stosuje się pasy dociskowe, które dodatkowo zabezpieczają ładunek przed przesuwaniem się w górę w czasie jazdy po wyboistej drodze. Dzięki tej metodzie, siła tarcia może być zwiększona o około 40%. Przykład tego rodzaju mocowania można zobaczyć poniżej.
Odciągowe mocowanie polega na unieruchamianiu ładunku za pomocą odciągów, tak aby zapobiegać jego przesuwaniu się wzdłuż lub poprzecznie do ruchu pojazdu.
W przeciwieństwie do mocowania dociskowego, w mocowaniu odciągowym ładunek nie jest przyciśnięty do skrzyni ładunkowej, lecz jedynie trzymany w miejscu.
Odciągi działają tylko w momencie, gdy ładunek zaczyna się przesuwać, a ich zadaniem jest temu zapobiec. W tego typu mocowaniu stosuje się pasy, liny lub łańcuchy.
Istnieją różne metody odciągowego mocowania ładunku, a najbardziej popularne to mocowanie za pomocą prostych odciągów, mocowanie pętlowe i mocowanie szpringowe. Przykłady tych metod są pokazane poniżej.
W transporcie kontenerów, stosuje się system mocujący oparty na ryglującym uchwycie. Pojazd musi posiadać specjalne zaczepy ryglujące zamocowane na podłodze, natomiast kontener, który jest przewożony, jest wyposażony w bolce wsuwane w te zaczepy.
Te dwie części są ze sobą połączone dzięki mechanizmowi zamykającemu, który zapobiega ich niekontrolowanemu rozłączeniu.
Mocowanie mieszane to kombinacja kilku typów podstawowych systemów mocowania. Jest stosowane w sytuacjach, gdy ładunek jest skłonny do łatwego przesuwania się (np. walców), i gdzie pojedynczy rodzaj mocowania nie wystarcza. To rozwiązanie pozwala na uzyskanie większej stabilizacji ładunku.