Osprzęt do lin

Home Mocowanie ładunku

Mocowanie ładunku: Odciągi, Pasy i uchwyty do mocowania ładunku

  • – Pasy mocujące – 1 częściowe
  • – Pasy mocujące – 2 częściowe
  • – Odciąg łańcuchowy jednoczęśćiowy kl.8
  • – Odciąg łańcuchowy jednoczęśćiowy kl.10
  • – Odciąg łańcuchowy jednoczęśćiowy kl.12
  • – Odciąg łańcuchowy dwuczęściowy kl.8
  • – Odciąg łańcuchowy dwuczęściowy kl.10
  • – Odciąg łańcuchowy dwuczęściowy kl.12

 

Sprzęt do mocowania ładunków to urządzenia służące do bezpiecznego i stabilnego przymocowania ładunków do pojazdów lub innych nośników. Obejmuje to między innymi:

  • – Pasy mocujące
  • – Blokery
  • – Węzełki ratownicze
  • – Haki i karabiny
  • – Stopy i uchwyty
  • – Łańcuchy
  • – Siateczki i płachty

Te elementy powinny być dostosowane do rodzaju ładunku i jego wagi, aby zapewnić bezpieczne i stabilne mocowanie.

 

Pasy mocujące to jedno z urządzeń do mocowania ładunków, które służą do trzymania i zabezpieczenia przed przemieszczaniem ładunku podczas transportu. Są one wykonane z wytrzymałych materiałów, takich jak poliester i nylon, i składają się z pętli, klipsów lub karabinów do mocowania ładunku. Istnieją różne rodzaje pasów mocujących, w tym:

  • – Pasy ratownicze
  • – Pasy zaczepowe
  • – Pasy rolkowe
  • – Pasy ze sprzęgłem

Pasy mocujące powinny być dostosowane do rodzaju i wagi ładunku, aby zapewnić jego bezpieczny transport.

 

Odciąg łańcuchowy jest urządzeniem służącym do podnoszenia i przesuwania ciężkich przedmiotów. Składa się z łańcucha, bloku i haka, które łączą się ze sobą, tworząc mechanizm podnoszący. Odciąg łańcuchowy jest często używany w przemyśle, budownictwie i transporcie, aby umożliwić bezpieczne i efektywne przenoszenie ciężkich ładunków.

Ważne jest, aby odciąg łańcuchowy był odpowiednio dobrany do rodzaju i wagi ładunku, aby zapewnić bezpieczne i stabilne podnoszenie. Należy też regularnie sprawdzać i konserwować odciąg łańcuchowy, aby zapewnić jego długą żywotność i bezpieczeństwo użytkowania.

Pas mocujący 1-częściowy ma zastosowanie przy owijaniu i kotwieniu ładunków dostępny jest w różnych długościach, zgodnie z wymaganiami klienta. Wykonany został zgodnie z normą PN-EN 12195-2.

  • – standardowy hak profilowy dwupalczasty, możliwe zastosowanie haków jednopalczastych, typu „S”, profilowych typu „U”, haków z zabezpieczeniem, ogniw, szakli, haków kutych z zabezpieczeniem,
  • – współczynnik bezpieczeństwa: 2 dla elementów stalowych, 3 dla taśmy poliestrowej,
  • – haki i napinacz ocynkowane,
  • – taśma impregnowana – większa wytrzymałość pasa na ścieranie,
  • – taśma odporna na butwienie, nie przyjmują wilgoci i nie rdzewieje.

Oferujemy także pas mocujący 2-częściowy wykonany w normie PN-EN 12195-2. Jego zastosowaniem jest owijanie i kotwienie ładunków. Jego długość jest dostosowana do potrzeb klienta.

  • – standardowy hak profilowy dwupalczasty, możliwe zastosowanie haków jednopalczastych, typu „S”, profilowych typu „U”, haków z zabezpieczeniem, ogniw, szakli, haków kutych z zabezpieczeniem,
  • – współczynnik bezpieczeństwa: 2 dla elementów stalowych, 3 dla taśmy poliestrowej,
  • – haki i napinacz ocynkowane,
  • – taśma impregnowana – większa wytrzymałość pasa na ścieranie,
  • – taśma odporna na butwienie, nie przyjmują wilgoci i nie rdzewieje.
  • – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
  • – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
  • – łańcuch ze stali w klasie 8 stali, komponenty w klasie 8 stali,
  • – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
  • – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
  • – odporne na korozję,
  • – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
  • – zakres pracy od -40°C do +200°C.
  • – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
  • – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
  • – łańcuch ze stali w klasie 10 stali, komponenty w klasie 10 stali,
  • – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
  • – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
  • – odporne na korozję,
  • – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
  • – zakres pracy od -40°C do +200°C.
  • – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
  • – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
  • – łańcuch ze stali w klasie 12 stali, komponenty w klasie 12 stali,
  • – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
  • – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
  • – odporne na korozję,
  • – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
  • – zakres pracy od -40°C do +200°C.
  • – cięgno łańcuchowe i napinacz,
  • – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
  • – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
  • – łańcuch ze stali w klasie 8 stali, komponenty w klasie 8 stali,
  • – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
  • – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
  • – odporne na korozję,
  • – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
  • – zakres pracy od -40°C do +200°C.=
  • – cięgno łańcuchowe i napinacz,
  • – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
  • – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
  • – łańcuch ze stali w klasie 10 stali, komponenty w klasie 10 stali,
  • – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
  • – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
  • – odporne na korozję,
  • – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
  • – zakres pracy od -40°C do +200°C.
  • – cięgno łańcuchowe i napinacz,
  • – grzechotka napinająca na stałe połączona z łańcuchem za pomocą złączek,
  • – możliwe zastosowanie haków skracających z zabezpieczeniem z obu stron napinacza,
  • – łańcuch ze stali w klasie 12 stali, komponenty w klasie 12 stali,
  • – zastosowanie komponentów w klasie 12 pozwala na uzyskanie o 50% większej zdolności mocowania odciągu w stosunku do klasy 8 przy tej samej masie i rozmiarach odciągu,
  • – większa odporność na ścieranie łańcucha i komponentów dzięki zastosowaniu twardszych materiałów w stosunku do klasy 8,
  • – antykorozyjne zabezpieczenie łańcucha, komponenty malowane proszkowo,
  • – współczynnik bezpieczeństwa: 2,
  • – odporne na korozję,
  • – zgodne z normą PN-EN 12195-3,
  • – zakres pracy od -40°C do +200°C.

Mocowanie ładunku to jeden z ważnych elementów, który decyduje o bezpieczeństwie i skuteczności transportu drogowego. Wydzielanie przestrzeni ładunkowej, zabezpieczania ładunku i utrzymania jego stabilizacji, to nieodłączne elementy procesu mocowania ładunku. W tym celu stosuje się różnego rodzaju mocowania, takie jak mocowanie blokowe, mocowanie szpringowe, czy odciągi łańcuchowe.

 

Mocowania blokowe służą do bezpiecznego zamocowania ładunku w skrzyni ładunkowej.

 

Listwy ukośne, poduszki powietrzne, maty antypoślizgowe oraz dodatkowy osprzęt, taki jak zaczepy skrzyni, ramy rozporowe czy przekładki płytowe, zapewniają dodatkowe wsparcie i uzupełnianie konstrukcji mocowania ładunku.

 

Mocowanie szpringowe jest innym sposobem mocowania ładunku, polegającym na wykorzystaniu sprężyn, aby zabezpieczyć ładunek i utrzymać jego stabilizację. W tym mocowaniu niezwykle ważne jest, aby zabezpieczyć wolne przestrzenie, które powstały pomiędzy warstwami ładunku.

 

Odciągi łańcuchowe to kolejny sposób mocowania ładunku, który polega na zastosowaniu lin stalowych, odciągów taśmowych i innych elementów, aby zabezpieczyć ładunek i utrzymać jego stabilizację w skrzyni ładunkowej. W większości przypadków, odciągi łańcuchowe są stosowane w przypadku transportu ciężkich i dużych ładunków.

 

Blokowanie ładunku polega na jego stabilizacji w pojazdowej skrzyni ładunkowej przy użyciu sztywnych elementów i konstrukcji (np. ścian przednich, bocznych i kłonic) oraz dodatkowych elementów wypełniających wolne przestrzenie między poszczególnymi elementami ładunku. Ilustracje tego typu mocowania można znaleźć na poniższym rysunku.

 

Dociskowe mocowanie transportu polega na jego przyciśnięciu do podłogi w skrzyni ładunkowej pojazdu, co zwiększa siłę tarcia między ładunkiem a skrzynią.

 

W tym celu stosuje się pasy dociskowe, które dodatkowo zabezpieczają ładunek przed przesuwaniem się w górę w czasie jazdy po wyboistej drodze. Dzięki tej metodzie, siła tarcia może być zwiększona o około 40%. Przykład tego rodzaju mocowania można zobaczyć poniżej.

 

Odciągowe mocowanie polega na unieruchamianiu ładunku za pomocą odciągów, tak aby zapobiegać jego przesuwaniu się wzdłuż lub poprzecznie do ruchu pojazdu.

 

W przeciwieństwie do mocowania dociskowego, w mocowaniu odciągowym ładunek nie jest przyciśnięty do skrzyni ładunkowej, lecz jedynie trzymany w miejscu.

 

Odciągi działają tylko w momencie, gdy ładunek zaczyna się przesuwać, a ich zadaniem jest temu zapobiec. W tego typu mocowaniu stosuje się pasy, liny lub łańcuchy.

 

Istnieją różne metody odciągowego mocowania ładunku, a najbardziej popularne to mocowanie za pomocą prostych odciągów, mocowanie pętlowe i mocowanie szpringowe. Przykłady tych metod są pokazane poniżej.

 

W transporcie kontenerów, stosuje się system mocujący oparty na ryglującym uchwycie. Pojazd musi posiadać specjalne zaczepy ryglujące zamocowane na podłodze, natomiast kontener, który jest przewożony, jest wyposażony w bolce wsuwane w te zaczepy.

 

Te dwie części są ze sobą połączone dzięki mechanizmowi zamykającemu, który zapobiega ich niekontrolowanemu rozłączeniu.

 

Mocowanie mieszane to kombinacja kilku typów podstawowych systemów mocowania. Jest stosowane w sytuacjach, gdy ładunek jest skłonny do łatwego przesuwania się (np. walców), i gdzie pojedynczy rodzaj mocowania nie wystarcza. To rozwiązanie pozwala na uzyskanie większej stabilizacji ładunku.

czytaj dalej

Potrzebujesz pomocy?
Chcesz doprecyzować swoje potrzeby? Masz pytania dotyczące produktów? Zapraszamy do kontaktu, chętnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości.